Home > Marlies Tjallingii

Wie is Marlies Tjallingii?

· Zij doet persoonlijke coaching in conflictvaardigheden en gebruikt daarvoor het model Geweldloos Communiceren van Marschall Rosenberg. Centre for Non-Violent Communication Ze doet die persoonlijke coaching ook voor families met kinderen en op scholen.
. Ze geeft workshops in geweldloos communiceren, waarbij ze mensen daadwerkelijk de stappen laat maken van het model Geweldloze Communicatie.
. Zij is NLP-Master Practitioner en geeft samen met Sytse (haar man) vele NLP cursussen in Zwolle, Palestina, Israel en Kroatië: zie www.jeongekendevermogens.nl
Zij is Co-counselteacher. (Cocounseling Nederland)
· Zij is mediator van het Ned. Mediation Instituut (NMI) en zet die vaardigheden in voor mensen en groepen, waarin de samenwerking niet verloopt zoals mensen dat willen. Zij richt zich hierbij vooral op de non-profit sector. Zij heeft veel ervaring met bemiddelingen tussen groepen, bijvoorbeeld in straten en kerkelijke groepen.
· Zij geeft regelmatig cursussen in samenwerking met andere trainers uit het netwerk van AVP Alternatieven voor Geweld Project (AVPNederland)
· Ze is ervaren buurtbemiddelaar en gebruikt haar mediation vaardigheden bij het oplossen van conflicten tussen buren en ook bij conflicten met meer mensen in een buurt. Zij werkt als vrijwilliger bij buurtbemiddeling Zwolle

. Ze was docent interculturele communicatie aan de Christelijke Hogeschool Windesheim aan de School of Business and Economics, afdeling International Business and Languages te Zwolle (zij ging in 2011 met pensioen).

De volgende werkervaringen hebben geholpen om het werk te doen dat ze nu doet:

· zij gaf samen met Sytse NLP en geweldloos communiceren cursussen in Kroatië en Ramallah en Gaza, zij gaven workshops in de VS, Canada, Gabon, Ierland, Hongarije, Duitsland, Engeland, Schotland.
· Ze trainde groepen mensen die als waarnemers naar Palestina en Israël gingen in 2002
· Ze gaf workshops voor producenten in Azië, Afrika en Latijns Amerika voor Fair Trade Assistance
· Ze trainde docenten aan de Landbouw Universiteit in Wageningen in communicatie en didactische vaardigheden
· Ze werkte bijna 10 jaar in het Mozambikaanse onderwijs op verschillende plekken
· Ze studeerde doctoraal pedagogiek (onderwijskunde)
· Ze deed verschillende werkzaamheden voor ICCO en ging een aantal keren naar Afrika
· Bracht een Zuid-Afrikaanse delegatie in contact met slachtoffers van Renamo terreur
. Was werkzaam als onderwijzeres basis onderwijs

Hoe kun je Marlies Tjallingii bereiken?

per e-mail: marliestjallingii@home.nl

per telefoon: 038-4608461